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    해외학술지번역 제목 게시판 내용
    제목(국문) 분리된 동력을 갖는 유성 기어 동력 전달 장치의 동력 흐름과 효율성 해석
    제목(영문) Power flow and efficiency analysis of epicyclic gear transmission with split power
    저자 C. Chen
    초록

     

    초록: 분리된 동력을 갖는 조합된 유성 기어열의 해석적 효율 식은 가상 동력에 기초한 기법을 통해 유도된다. 새로운 컨셉으로 분리 동력 비와 가상 분리 동력비는 조합된 기어열을 조종하기 위해 소개된다. 효율성 유도 과정은 특이 조건에 의해 검증된다. 자가 잠김 현상은 이러한 조합된 기어열에서 드러난다. 하나의 행성에 관한 동력 손실이 주요하다는 것이 관찰된다. 이 주요한 동력 손실은 하나의 기어 mesh를 통해 큰 가상 동력을 야기한다. 해석적 결과에 기초하여, 설계에 관한 제안은 자가 잠김을 회피하고 전체 효율을 증가시키기 위해 주어진다


    초록(영문): The analytical efficiency expression of a compound epicyclic gear train with split power is derived via the approach based on virtual power. New concepts, the split-power ratio and the virtual split-power ratio, are introduced to handle the compound gear train. The efficiency formula is verified by a particular condition. The phenomenon of self-lock is disclosed in this compound gear train. It is observed that the power loss on one planet is dominant. This dominant power loss is caused by the immense virtual power passing through one gear mesh. Based on the analytical results, suggestions on design are given to avoid self-lock and increase the total efficiency.

    저널명 Mechanism and Machine Theory
    등록일자 2013년 01월
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